شهلا

صفری

شهلا

صفری

لامپ مخصوص رشد گیاه

شرکت ایران گرولایت علاوه بر فروش لامپ مخصوص گیاه، انواع ادوات و تجهیزات گلخانه ای و انواع استند گلدان (طبقات مخصوص چیدمان گلدان ) و همچنین انواع کودهای مایع ارگانیک و غیر ارگانیک را به فروش می رساند. برای مطالعه بیشتر در زمینه ی تاثیر نور لامپ بر رشد گیاه و تاثیر نور مصنوعی بر رشد گیاهان می توانید به بخش مقالات در سایت مراجعه نمایید. شرکت پرتو رشد نوین با فروش لامپ مخصوص رشد گیاه این طول موج را برای گیاهان شما شبیه سازی می نماید.

داستان کوتاه

روزی یک مرد ثروتمند، پسر بچه کوچکش را به ده برد تا به او نشان دهد مردمی که در آنجا زندگی می کنند، چقدر فقیر هستند.

 

آن دو یک شبانه روز در خانه محقر یک روستایی مهمان بودند. در راه بازگشت و در پایان سفر، مرد از پسرش پرسید: نظرت در مورد مسافرتمان چه بود؟پسر پاسخ داد:


عالی بود پدر! پدر پرسید آیا به زندگی آنها توجه کردی؟پسر پاسخ داد: بله پدر! و پدر پرسید: چه چیزی از این سفر یاد گرفتی؟پسر کمی اندیشید و بعد به آرامی گفت: فهمیدم که ما در خانه یک سگ داریم و آنها چهار تا. ما در حیاطمان یک فواره داریم و آنها رودخانه ای دارند که نهایت ندارد.


ما در حیاطمان فانوس های تزیینی داریم و آنها ستارگان را دارند.


حیاط ما به دیوارهایش محدود می شود اما باغ آنها بی انتهاست! با شنیدن حرفهای پسر، زبان مرد بند آمده بود. بعد پسر بچه اضافه کرد : متشکرم پدر، تو به من نشان دادی که ما چقدر فقیر هستیم.

 

مختصری از زندگی سهراب سپهری

مختصری از زندگی سهراب سپهری


سهراب سپهری در 15 مهر ماه 1307 در شهر کاشان به دنیا آمد. پدرش اسدالله سپهری کارمند اداره پست و تلگراف بود و هنگامی که سهراب نوجوان بود فلج شد. با این حال به هنر و ادب علاقه ای وافر داشت. نقاشی می کرد، تار می ساخت و خط خوبی هم داشت.

 

سپهری در سال های نوجوانی پدرش را از دست داد و در یکی از شعرهای دوره جوانی از پدرش یاد کرده است (خیال پدر) یکسال بعد از مرگ او سروده است:

 

در عالم خیال به چشم آمدم پدر

 

کز رنج چون کمان قد سروش خمیده بود

 

دستی کشیده بر سر رویم به لطف و مهر

 

یک سال می گذشت، پسر را ندیده بود